söndag 8 februari 2009

YOGA

Söndag, o dags för mitt Yoga pass!!! Gick genom passet här hemma o det kändes skönt. Jag brukar alltid hämta inspiration från http://www.yogatoday.com/, som e faktiskt en super-sida, många en-timmes pass med mycket små detaljer, massa knep för olika situationer i positionerna osv. Man lär sig massa varje gång.


Iallafall så gick passet bra, Fia hade med sin pojkvän från Stockholm, som inte hade provat yoga innan. Han var duktig,.....o stel. Men det e ju därför yoga finns!!


Vi skulle ha lite roligt idag o så gjorde vi, hmm, försökte göra trebent hund o efter det 2-bent hund, hahaa, det gick rätt så bra, men sedan kom halvmåne, som inte gick så bra, det var nästan bara Fia som klarade av detta. Därför ska jag ha med en bild här, så att ni kan se hur man kan prova sig fram o sedan en riktig variant. Så jag gav halvmåne som hemläxa. Det e faktiskt så att när man bara testar ett-par gånger hemma så lyckas man. Det kräver ju bara balans o kroppskontroll. Tiden gick fort o innan jag fattade så var det dags att börja dra ihop.


Söndag e en bra dag för yoga!!!
www.yes-fitness.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar