tisdag 7 april 2009

PÅSKKAKA á la LIIS


blanda 15o gr smulade chockladkex med typ 5o gr smält smör o lägg i en form(använd gärna plast under för att sedan få ut hela kakan lätt), ställ i kylskåpet.

Vispa 1 pk vanilj visp o blanda med 2 pk philadelphia ost, hackade mandlar-torkade aprikoser-torkade plommon o socker. Förberedda 4 blad gelatin o blanda försiktigt i smeten. Smeten ska på kex-botten o det hela ska ställas i kylskåpet, helst över natten!

SMASKIGT GOTT o PÅSKIGT!!

Ny råkar jag har importerat mina chocklad-kex från Estland, men annars kan man försöka använda ballarinas mörka halvan? Eller man hittar kanske nåt på ÖB?Bilden på kakan har jag inte än, för att filimumsen ska göras på torsdag, då bjuder jag bilden till!!

1 kommentar:

  1. Oj! Du är ju seriöst värsta blogg-kocken! Gelatin å allt! Har inte varit på gymmet på så länge att hela jag snart är som gelatin -utan att ha prövat din smarriga påskkaka... /Therése

    SvaraRadera